پلمب یک واحد عرضه ماسک در شیراز، گشت های نظارت نامحسوس فعال است

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران/فارس مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به اقدامات اجرایی شده در بعد نظارتی بر عملکرد اصناف و برخورد با 2 واحد و پلمب یک واحد صنفی در رابطه با عرضه محصولات بهداشتی و ماسک در شیراز اطلاع داد.

پلمب یک واحد عرضه ماسک در شیراز، گشت های نظارت نامحسوس فعال است

علی مبشری چهارشنبه 7 اسفند، در جمع خبرنگاران گفت: در پی ورود بیماری کرونا به کشور و افزایش تقاضای مردم برای خرید انواع ماسک های تنفسی، ژل و مایع ضدعفونی نماینده و دستکش، گزارشاتی را دریافت نموده ایم که بعضی سودجویان، اقدام به احتکار، عدم عرضه یا گرانفروشی این اقلام می نمایند.

او اعلام کرد: با دریافت گزارشاتی مبنی بر گرانفروشی ماسک فیلتر دار توسط یک واحد صنفی در شهرستان شیراز، گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان برای پیگیری موضوع بلافاصله وارد عمل شد.

وی ادامه داد: طی آنالیز های اولیه تعیین شد که مسئول این واحد صنفی، تعداد زیادی ماسک به ارزش 2 میلیارد و هفتصد میلیون ریال را به طور عمده خریداری نموده و با سوءاستفاده از شرایط فعلی، اقدام به فروش آنها به قیمت گزاف به شهروندان نموده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس اضافه نمود: با توجه به اینکه بیشتر ماسک ها فروخته شده و فقط 6 کارتن آن باقی مانده بود، با هماهنگی های اجرا شده و به دستور رئیس شعبه تعزیرات، فرد خاطی بازداشت و واحد صنفی مذکور پلمپ شد.

مبشری اضافه نمود: در حال حاضر پرونده در شعبه ویژه تعزیرات حکومتی استان در حال رسیدگی است و به محض تعیین شدن نتیجه حقیقت، رای صادر و به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی همچنین از راه اندازی 15 گشت ویژه مقابله با گران فروشی، پنهان سازی و احتکار کالاهای پزشکی و بهداشتی مانند ماسک و ضدعفونی نماینده ها در استان اطلاع داد و گفت: 2 مورد تخلف نیز در روزهای گذشته از سوی 2 واحد عرضه کالا و تجهیزات پزشکی، قطعی شده بود.

مبشری اعلام کرد که تمام کالاهای مکشوفه از این واحدهای صنفی، ضبط و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحویل شده است.

وی با هشدار جدی به داروخانه ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی اضافه نمود: گشت های مشترک بازرسی به شکل نامحسوس در سطح استان فارس فعال است و با تخلف گرانفروشی و عدم عرضه برخورد جدی خواهد شد.

مبشری اضافه نمود: تعزیرات حکومتی در برخورد با سودجویانی که برای منافع خودشان سلامت جامعه را به خطر می اندازند هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد و از شهروندان نیز تقاضا داریم تا چنانچه تخلفی در این زمنیه مشاهده کردند مراتب را به سامانه 135 تعزیرات حکومتی گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 535

به "پلمب یک واحد عرضه ماسک در شیراز، گشت های نظارت نامحسوس فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب یک واحد عرضه ماسک در شیراز، گشت های نظارت نامحسوس فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید