چراغ سبز رهبر تایوان به چین

به گزارش مجله زیتوا، ایرنا نوشت: تسای اینگ ون رهبر تایوان در اظهار نظری کم سابقه اظهار داشت که مذاکرات با چین می تواند از سرگرفته گردد موضوعی که کارشناسان از آن به عنوان چراغ سبز به پکن یاد می نمایند.

چراغ سبز رهبر تایوان به چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

تلویزیون تایوان روز سه شنبه گزارش کرد این اظهار نظر در شرایطی صورت می گیرد که روز یازدهم ژانویه (25 دی 1398) انتخابات ریاست جمهوری تایوان برگزار می گردد همزمان هان کو یو اصلی ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رقیب خانم تسای، او را متهم نموده است که با بازی با کارت چین می خواهد آرای رای دهندگان را به خوذ اختصاص دهد.

تسای گفت دموکراسی تایوان از سوی چین تهدید می گردد اما همزمان اضافه نمود این احتمال که طرفین وارد گفت و گو شوند وجود دارد اما نگفت که چه زمانی این اتفاق می افتد.

او تاکید نمود اگر وحدت داخلی حفظ گردد و حق حاکمیت ملی مورد حراست قرار گیرد و برای پیشبرد صلح و ثبات در تنگه تایوان کوشش گردد امکان تعامل با پکن هم وجود خواهد داشت.

سه رقیب و نامزد انتخابات ریاست جمهوری تایوان خانم تسای از حزب دمکراتیک ترقیخواه، هان کو یو شهردار شهر مهم کایو هسیونگ و جیمز سونگ چو یو رییس حزب اول خلق تایوان هستند به نظر می رسد هر سه رقیب در کوشش هستند با اعلام موضوع گفت و گو با چین آرای بیشتری را بدست آورند و می گویند که باید به سمت گفت و گو رفت و از رویارویی های آینده جلوگیری کرد.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین ابتدای سال 2019 میلادی اعلام نمود هر مذاکره میان طرفین باید بر اساس اصل چین واحد باشد که در هنگ کنگ و ماکائو اجرا می گردد.

رهبر تایوان همچنان تاکید می نماید هر روندی که اجرایی گردد باید مانعی برای حراست از حق حاکمیت تایوان نباشد و باعث نگردد تا تایوان ضمیمه چین گردد.

انرژی، اشتغال و ایجاد فضای کار و مسایل سیاسی اصلی ترین موضوعاتی است که رقبای انتخاباتی در این جزیره در حال مناظره درباره آن در رسانه ها هستند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 359

به "چراغ سبز رهبر تایوان به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز رهبر تایوان به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید