کامرون: برگزیت به همه پرسی دیگری احتیاج دارد

به گزارش مجله زیتوا، نخست وزیر پیشین بریتانیا گفت که انگلیس برای حل بحران برگزیت به برگزاری همه پرسی دیگری احتیاج دارد.

کامرون: برگزیت به همه پرسی دیگری احتیاج دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید کامرون نخست وزیر پیشین بریتانیا که در سال 2016 تصمیم به برگزاری همه پرسی در خصوص عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا گرفت، گفت، ممکن است به رای گیری دیگری برای حل بحران برگزیت احتیاج باشد.

براساس گزارش رویترز، کامرون در مصاحبه ای با روزنامه تایمز، با اعلام اینکه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا پیامد بدی به همراه خواهد داشت و اینکه نباید دنبال گردد، گفت برگزاری دومین همه پرسی یک گزینه باقی مانده است.

کامرون اضافه کرد: من فکر نمی کنم که بتوان این گزینه را رد کرد زیرا ما گرفتار [بحران] شده ایم.

نخست وزیر پیشین بریتانیا در نخستین مصاحبه خود پس از استعفایش گفت: من نمی گویم چنین اتفاقی خواهد افتاد یا باید رخ دهد؛ من تنها می گویم که در حال حاضر نمی توانید این گزینه را رد کنید زیرا شما باید به دنبال راهی برای حل این بن بست باشید.

پیش از این، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته بود که آماده است تا گفت وگوهای برگزیت با اتحادیه اروپا را تا آخرین دقیقه قبل از 31 اکتبر ادامه دهد و اگر ضرورت داشت در آن روز تصمیم بگیرد که بدون توافق از این اتحادیه خارج گردد. (جزئیات بیشتر)

نمایندگان مجلس عوام انگلیس نیز طرحی را به تصویب رساندند که از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه جلوگیری می نماید.

این طرح جانسون را ملزم می نماید یا با اتحادیه اروپا بر سر خروج از اتحادیه اروپا توافق کند و یا ضرب الاجل 31 اکتبر برای برگزیت را به تأخیر بیندازد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد، با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 122

به "کامرون: برگزیت به همه پرسی دیگری احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرون: برگزیت به همه پرسی دیگری احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید