کمدتکانی: پنج گام داشتن یک کمد لباس جادویی

به گزارش مجله زیتوا، طبیعی است که با انرژی روح بخش فصل بهار، انگیزه مرتب کردن کمد ها نیز جان می گیرد؛ چرا که به هرحال با گرم شدن هوا کمد ها به یک تغییر و تحول حسابی نیاز دارند؛ اما قبل از اینکه کمدتان را به هم بریزید، به توصیه کریستینا استاین، طراح مد و لباس، گوش کنید که می گوید همین طور بی هوا سراغ تمیزکاری و بیرون ریختن لباس ها از قفسه ها نروید، چون درک علت پاکسازی شما می تواند آنچه را باید روی آن تمرکز کنید، محدود کند. این می تواند استرس را کمتر کند چرا که شما قصد و برنامه ای دارید.

کمدتکانی: پنج گام داشتن یک کمد لباس جادویی

گام اول: سبک شخصی خودتان را داشته باشید

اگر هدفتان این است که کمد لباستان را طوری مرتب و اصلاح کنید که نمایش دقیقی از سبک لباس پوشیدن شما باشد، با یاری تماشا و به صورت بصری بهتر می توانید تصمیم بگیرید. جوردن استولچ، مشاور سبک شخصی، با اشاره به وب سایت اشتراک عکس پینترست که یک منبع الهام عالی است، می گوید با تماشا تصاویر دیگران بهتر می توانید درباره لباس های داخل کمد تصمیم بگیرید.

هر قطعه لباس در کمد شما باید عضوی از یک مجموعه باشد. باید دقیقا بدانید یک دامن را با کدام بلوز یا کت می گردد پوشید. اگر یک تکه لباس موردعلاقه دارید که هیچ لباس دیگری با آن هماهنگ نیست، همین الان از جلو چشمتان دورش کنید تا باعث اضطراب شما نگردد. بعدا سراغ آن خواهیم رفت.

گام دوم: لباس هایی را که بیش از همه می پوشید، تعیین کنید

اولین قدم در تمیز کردن کمد لباس تعیین کردن لباس هایی است که بیشتر می پوشید و جدا کردن آن ها از بقیه کمد است. می توانید ببینید که چه چیز هایی سبک فعلی شما را شکل می دهند. این به شما یاری می نماید بقیه کمد لباستان را سریع تر اصلاح و پیرایش کنید. اگر آن ها با سبک شما هماهنگی ندارند، این می تواند علت اصلی استفاده نکردن شما از آن لباس باشد.

گام سوم: تقسیم بندی لباس ها

ناینا سینگلا، متخصص مد و طراح سبک، پیشنهاد می نماید به جای تقسیم کمد لباس خود به دو دسته نگه داشتنی و دورریختنی، چهار دسته ایجاد کنید: نگه داشتنی، اهدا کردنی، فروختنی و شاید!

سینگلا می گوید: اول یکی یکی لباس ها را بیرون بکشید و بعد آغاز کنید به دسته بندی آن ها. بعد از آنکه تقسیم بندی تمام شد، اقلام برای فروش و اهدا را در کیسه های مجزا قرار دهید. سپس دوباره لباس های گروه شاید را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که از بین آن ها چه چیزی را نگه می دارید، اهدا می کنید یا می فروشید.

گام چهارم: جین های اضافی خود را دور بیندازید

به گفته تارا وست، طراح سبک و وبلاگ نویس، وقتی نوبت به کشو جین ها می رسد، هرچه کمتر بهتر. وست توصیه می نماید در صورت امکان تنها سه شلوار جین داشته باشید: با سه شلوار جین می توانید چند سبک متفاوت داشته باشید که مرتب از آن ها استفاده می کنید.

این سه مدل جین را می توان مثلا از روی رنگشان انتخاب کرد؛ یک جین تیره، یک جین روشن و یک جین سفید؛ یا اگر سبک شما بیشتر به سمت مد متمایل است، می توانید سه سبک و مدل مختلف جین را انتخاب کنید؛ برای مثال یک جین بگی، یک جین فاق بلند و یک جین کوتاه.

گام پنجم: برای اهدا، فروش یا بازیافت صبر نکنید

بخش سخت به انتها رسیده است و حالا باید لباس هایی را که نمی خواهید نگه دارید، کنار بگذارید. نگه داشتن لباس هایی که مقدار شما نیستند، به امید چاق یا لاغرتر شدن و امثال این، تنها باعث اضطراب شما می شوند. تماشا لباس های خوشبو، اتوشده و تمیز در کمد لباس باید به شما حس خوبی بدهد نه اینکه دائم چشمتان را از یک بخش کمد لباس بدزدید، چون لباس هایی آنجا هست که احساس خوب یا کافی نبودن به شما می دهد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1950

به "کمدتکانی: پنج گام داشتن یک کمد لباس جادویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمدتکانی: پنج گام داشتن یک کمد لباس جادویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید