امیدی به موفقیت مذاکرات هسته ای در آذر ندارم

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران: رییس اتاق ایران چین با تاکید بر این که امیدی به موفقیت مذاکرات هسته ای در آذر ندارم گفت: به دلیل تقابل زمانی با انتخابات یکی از کشورها مذاکرات تمدید می گردد تا نتیجه انتخابات معین گردد و امیدوارم در بهمن ماه خبرهای خوبی شنیده گردد.

امیدی به موفقیت مذاکرات هسته ای در آذر ندارم

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، اسدالله عسگراولادی در نشست آنالیز فرصت های صادراتی ایران به چین در زمینه صنایع دستی که با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و نایب رییس اتاق ایران-چین در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید، بیان نمود: در 5 ماهه نخست امسال 23 میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات اجرا شده و در مهرماه حجم صادرات در حدود 4، 5 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می گردد تا انتها سال حجم صاردات از مرز 50 میلیارد دلار عبور خواهد نمود.

وی با اشاره به این که تا انتها سال 21 درصد رشد صادرات نسبت به سال گذشته خواهیم داشت، اعلام نمود: عموما در شش ماهه دوم سال حجم صادرات بیش تر از شش ماهه اول سال است.

این فعال مالی با گلایه از تعطیلی های زیاد در سال تاکید نمود: تعطیلی زیاد با پرداخت بیمه و دستمزد کارگر باعث افزایش قیمت تمام شده کالا می گردد و این در حالی است که فروردین ماه سالجاری تنها 6 روز کاری داشته است.

عسگراولادی ادامه داد: مسائل حمل و نقل کامل حل نشده و کشتی رانی به مقاصد اروپایی و آمریکای جنوبی به سختی انجام می گردد که در کنار آن موقع رسیدن کشتی به روسیه در حدود دو ماه است. تنها کشتی ها به مقصد خاور دور به صورت منظم آماده فعالیت هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یادآور شد: قیمت بالای تمام شده محصول ایرانی قدرت رقابت در بازارهای صادراتی را از ایران سلب نموده و کشورهایی همچون ترکیه، افغانستان، شیلی، ونزوئلا، عراق و کشورهای CIS رقیب ایران در بعضی از محصولات شده اند.

وی گفت: در جهان رسم بر این است که حداقل 50 درصد ارزش کالا وام بلند مدت با بهره 7 درصد در اختیار فراورینماینده و صادرنماینده قرار گیرد اما در ایران بهره بانکی بسیار بالا است.

رییس اتاق ایران چین تاکید نمود: مسائل بانکی در پی تحریم ها صادرنمایندگان را به شدت اذیت می نماید و در حال حاضر برای جابجایی پول برای عدم اطلاع سازمان های آمریکایی صدمات زیادی را متحمل هستیم.

او با اشاره به این که با بعضی کشورها همچون روسیه در رابطه با صدور ویزا مشکل داریم، بیان نمود: باید اعتبار ویزا حداقل یک ساله به صورت متعدد باشد تا افراد به راحتی به بازارهای هدف سفر داشته باشند. در حال حاضر کشورهای اروپای غربی از 6 ماه تا 3 سال برای تجار ویزا صادر می نمایند.

عسگر اولادی با تاکید بر این که امیدی به مذاکرات آذر ماه ندارم، یادآور شد: به دلیل تقابل زمانی با انتخابات یکی از کشورها مذاکرات تمدید می گردد تا نتیجه انتخابات تعیین گردد و امیدوارم در بهمن ماه خبرهای خوبی شنیده گردد.

وی تاکید نمود: تورم در سال گذشته که اوایل آن شرایط وحشتناکی وجود داشت در حدود 40 درصد بود و در سالجاری این رقم در حدود 25 درصد بود و با توجه به قول دولت برای کاهش این میزان به رقم 20 درصد اگر تورم در حدود 25 درصد کنترل گردد به نتیجه خوبی دست یافته ایم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که ادامه رشد منفی در دو سال گذشته خطرناک بود، ادامه داد: در حال حاضر رشد مالی فرایند مثبت به خود گرفته است.

او در رابطه با صنایع دستی گفت: باید برنامه ای برای ایجاد کارگاه های صنایع دستی و نمایشگاه در استان های مختلف چین داشته باشیم.

عسگراولادی ادامه داد: چین از تمام صنایع دستی ایران آگاهی ندارد و در حدود 400 میلیون نفر از چینی ها طالب صنایع دستی ایران هستند.

وی تاکید نمود: در رابطه با حضور در کشور روسیه نیز پیشنهاد شده تا مراکز عرضه و نمایشگاه های متعددی ایجاد گردد و اگر این مسائل عملی نگردد ایجاد مشکل خواهد نمود.

رییس اتاق بازرگانی ایران چین در انتها تاکید نمود: صنایع دستی از لحاظ علمی نوپاست و باید از آن حمایت کرد.

دولت چین برای ایران درها را بیش تر بازنموده است

همچنین در این نشست مجیدرضا حریری نایب رییس اتاق بازرگانی ایران چین گفت: صنایع دستی در جهان فاقد دانش بازرگانی است و فراوری توسط افرادی که به فراوری خرد می پردازند انجام می گیرد.

وی با اشاره به این که در صنایع دستی نباید به دولت متکی بود، ادامه داد: هر کسی یک روز زودتر به فکر صادرات به چین باشد خیلی جلوتر از دیگران در بازار هدف خواهد بود.

او بیان نمود: در برنامه 5 ساله دولت چین مقرر شده حجم واردات این کشور تا 2، 5 برابر افزایش یابد و این در حالی است که چین از سال 2009 تا 2012، 33 درصد کالاهای لوکس جهان را خریداری نموده که اگر اعتقاد بر این است که فرش ایران و صنایع دستی آن کالای لوکس محسوب می گردد برای صادرات به چین برنامه دقیقی تدوین و تنظیم گردد.

حریری تاکید نمود: دولت چین برای ایران درها را بیش تر بازنموده است و این در حالی است که با توجه به افزایش دستمزد و بیمه کارگر اقتصاد چین در حال تغییر است.

وی با اشاره به این که حداقل دستمزد در چین 3، 5 برابر دستمزد در ایران است، گفت: چین صاردات خود را به سمت صادرات کالا با تکنولوژی بالا سوق داده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: باید بر کالاهای نفیس ایرانی که حجم فراوری آن ها بیش تر در ایران صورت می گیرد تمرکز بیش تری گردد.

حریری در انتها یادآور شد: به دنبال طراحی نقشه راه بلند مدت در صادرات به چین هستیم و قرار است در حوزه صنایع دستی ایران در چین نمایشگاه های متعددی برگزار گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 374

به "امیدی به موفقیت مذاکرات هسته ای در آذر ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدی به موفقیت مذاکرات هسته ای در آذر ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید