خبرنگاران شهردار سقز: کاهش هزینه ها و درآمد پایدار برنامه اصلی شهرداری است

به گزارش مجله زیتوا، سنندج - خبرنگاران - شهردار سقز گفت: کاهش هزینه ها و درآمد پایدار سیاست و برنامه اصلی شهرداری این شهر است و به همین دلیل واحد درآمد مرکزی در این نهاد خدماتی تاسیس شده است.

خبرنگاران شهردار سقز: کاهش هزینه ها و درآمد پایدار برنامه اصلی شهرداری است

به گزارش خبرنگاران، رشید میرحسامی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از اوایل آغاز بکار در شهرداری سقز، واحد های مختلف شهرداری را هدفمند و همه حوزه های را موظف به درآمد پایدار کردیم که علاوه بر افزایش درآمد، باعث کاهش هزینه ها و درآمد پایدار شود.

وی با بیان اینکه از طریق سرمایه گذاری و تفکیک زمین های داخل شهر، می توان درآمد خوبی برای شهرداری تامین کنیم، اضافه کرد: با استفاده از این 2 مورد بودجه یک هزار و 222 میلیارد ریالی شهرداری سقز برای سال آینده تحقق پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماه گذشته، 460 میلیارد ریال از 710 میلیارد ریال بودجه شهرداری در سال 1399 محقق شده است، اضافه کرد: در 2 ماه سکانداری بنده در شهرداری سقز، 200 میلیارد ریال بودجه تحقق شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته بودجه سال 1400 در هر ماه تحقق پیدا می کند.

میرحسامی یکی از مهمترین مسائل شهرداری ها را نبود ثبات مدیریت شهری دانست، و یادآور شد: تغییر مدیریت شهری باعث رکود ارایه خدمات می شود لذا با تغییر مدیریت شهری، برنامه ریزی و چشم انداز بلند مدت اجرایی نمی شود و فعالیت های عمرانی با کندی پیش می رود.

شهردار سقز با بیان اینکه فضای سبز در سقز 7.2 مترمربع است و هنوز با استاندارد فضای سبز (12 مترمربع) فاصله داریم، تاکید کرد: احداث بوستان، پارک جدید در سقز، پارک محله تپه مالان، تازه آباد و محیط آرایی با استفاده از فضای سبز را در برنامه داریم که این میزان را ارتقا دهیم.

وی به بخشی از برنامه های دیگر شهرداری در آینده اشاره کرد و گفت: زیباسازی میادین و هسته مرکزی شهر، نصب المان میدان آزادی، لایه روبی رودخانه، مناسب سازی شهری برای معلولان، تهاتر بدهی های شهرداری، تاسیس ساختمان پزشکان، زیپ لاین و پل معلق، نیز در برنامه های اصلی شهرداری سقز برای سال 1400 است.

وی به بهره برداری از ترمینال شهرستان سقز اشاره کرد و اضافه کرد: عملیات ساخت و تکمیل ترمینال سقز تاحدودی به سرانجام رسیده است و در فروردین ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار سقز گفت: احداث پارک و زیرگذر میدان دخانیات 2 طرح عمرانی ارزشمند و مورد نیاز شهر سقز است که امیدواریم برنامه ریزی دقیقی برای آن انجام و عملیات اجرایی در سال آینده آغاز شود.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1282

به "خبرنگاران شهردار سقز: کاهش هزینه ها و درآمد پایدار برنامه اصلی شهرداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار سقز: کاهش هزینه ها و درآمد پایدار برنامه اصلی شهرداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید