خبرنگاران کارگران با پویش من در خانه می مانم، نمی توانند امرار معاش نمایند

به گزارش مجله زیتوا، قزوین - خبرنگاران - دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: کارگری که بخواهد برای مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا، به پویش من در خانه می مانم ملحق گردد، نمی تواند امرار معاش کند.

خبرنگاران کارگران با پویش من در خانه می مانم، نمی توانند امرار معاش نمایند

جهت دریافت خدمات خرید آلاچیق شیشه ای با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

عیدعلی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران و در واکنش به پویش من در خانه می مانم افزود: طراح این پویش باید از خودش سوال کند اگر کارگری در خانه بماند، از چه کسی باید دستمزد بگیرد؟ بنابراین اجرای این پویش برای کارگران پاسخگو نیست.

وی افزود: اگرچه ما و همه فعالان کارگری به این پویش احترام می گذاریم و آن را به جامعه کارگری توصیه می کنیم، اما در واقع چنین پویشی جنبه شعاری دارد و کارگر فصلی و روزمرد ما هرگز نمی تواند با خانه نشینی زندگی کند.

کریمی، سهم کارگران در ویروس کرونا را بالا مطرح کرد و گفت: جمعیت کارگران در استانی مثل قزوین که بیش از 60 درصد را تشکیل می دهد، در مدیریت بحران کرونا بسیار قابل توجه بوده و می تواند در کنترل و مقابله با این بیماری بسیار حایز اهمیت باشد، اما برای همراهی و همگام کردن این جمعیت باید اقدامات اساسی در جامعه صورت بگیرد.

این فعال کارگری گفت: در خانه ماندن فقط برای بازنشستگان و کارگران رسمی امکان پذیر است که بتوانند حقوق ماهیانه خودشان را بدون کم و کسر دریافت نمایند، اما برای کارگری که مزدش روزانه محاسبه می گردد، امکان رعایت این پویش وجود ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین به نبود ماسک و مواد ضدعفونی نماینده در کارخانجات قزوین اشاره نمود و گفت: کارگرانی که در محیط کار از داشتن کمترین مواد ضدعفونی نماینده و ماسک محروم هستند، برای خرید آن باید شخصی هزینه نمایند و این موضوع بار مضاعفی روی معیشت آنها ایجاد می نماید.

وی در خصوص تعویق سه ماهه بعضی اقساط بانکی نیز بیان داشت: درحالی که گفته می گردد اقساط بانکی در صورت دیرکرد محاسبه نخواهند شد، اما در واقعیت اینطور نیست و متصدیان امور بانکی اعلام می نمایند که سیستم بانک نمی تواند چنین چیزی را قبول کند.

استان قزوین با داشتن سه هزار و 500 واحد صنعتی و 2 هزار و 500 واحد کشاورزی یکی از قطب های تولیدی کشور محسوب می گردد و جزو استان هایی با بیشترین میزان کارگر نسبت به مجموع جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 505

به "خبرنگاران کارگران با پویش من در خانه می مانم، نمی توانند امرار معاش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارگران با پویش من در خانه می مانم، نمی توانند امرار معاش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید