درمان اختلالات گوارشی با این ماده غذایی شفابخش

به گزارش مجله زیتوا، محققان بین المللی دریافته اند که مصرف گوشت بوقلمون برای درمان اختلالات گوارشی و مسائل معده معجزه می نماید.

درمان اختلالات گوارشی با این ماده غذایی شفابخش

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، تیمی از محققان بین المللی به سرپرستی دانشگاه McMaster کانادا به این نتیجه رسیده اند که گوشت بوقلمون به درمان اختلالات گوارشی و معده یاری می نماید.

براساس این گزارش، گوشت بوقلمون حاوی آمینو اسید تریپتوفان است که همراه با بعضی از باکتری های مفید برای روده، به بهبودی و عملکرد خوب معده یاری می نماید.

محققان بیان کردند که وجود تریپتوفان در روده می تواند برای معده مفید باشد و این ماده به وفور در گوشت بوقلمون و همچنین شکلات، موز و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی یافت می گردد.

در طول این مطالعه، محققان سه گروه را آنالیز کردند؛ گروه اول بیماران مبتلا به اختلالات گوارشی فعال، گروه دوم بیمارانی که مدت دو سال رژیم بدون گلوتن را دنبال نموده بودند و گروه سوم افراد سالم. براساس این مطالعه، بیماران مبتلا به اختلالات گوارشی نشانه هایی از کاهش متابولیسم باکتریایی به تریپتوفان داشتند؛ به گونه ای که میکروب های روده به شکل مناسبی راستا گیرنده های آریل هیدروکربن را تحریک نکردند. آریل هیدروکربن التهاب روده را کنترل و از دیواره آن محافظت می نماید.

گوشت بوقلمون منبع غنی پروتئین بوده و دو برش ضخیم معادل 84 گرم گوشت بوقلمون حاوی 24 گرم پروتئین، معادل 48 درصد ارزش غذایی روزانه است.

پروتئین برای رشد و نگهداری عضلات، ساختار سلول ها و یاری به حمل مواد مغذی به داخل بدن ضروری است و همچنین یک رژیم غذایی غنی از پروتئین نیز می تواند با افزایش احساس سیری به کاهش وزن یاری کند.

همچنین گوشت بوقلمون یکی از منابع ارزان قیمت به شمار می رود که از ویتامین های B کمپلکس مانند فولات، ویتامین B1 یا تیامین، ریبوفلاوین یا ویتامین B2 و ویتامین B3 یا نیاسین که برای افزایش فراوری انرژی و ارتباطات سلولی مهم است و ویتامین B6 که به شکل گیری اسید های آمینه و فراوری انتقال دهنده های عصبی یاری می نماید همچنین ویتامین B12 که برای فراوری DNA رنگی و تشکیل سلول های قرمز خون ضروری است، سرشار بوده و به وفور در گوشت بوقلمون وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1013

به "درمان اختلالات گوارشی با این ماده غذایی شفابخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان اختلالات گوارشی با این ماده غذایی شفابخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید