عادت های غذائی مرگبار

به گزارش مجله زیتوا، عادت مصرف بعضی مواد غذائی در کنار هم عامل اصلی مسائل گوارشی است.

عادت های غذائی مرگبار

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ما عادت داریم که غذا ها را به صورت ترکیبی بخوریم. اما آیا متخصصان بهداشت این ترکیبات را مضر می دانند؟. این ترکیبات غذایی اغلب فرایند های هضم را مهار می نمایند و منجر به درد معده، حالت تهوع و خستگی می شوند.

در این مطلب با چندین ترکیب غذایی که باید از مصرف همزمان آن ها در برنامه غذائی خودداری کنید، آشنا می شوید.

کربوهیدرات ها و پروتئین های حیوانی

هنگامی که کربوهیدرات را با پروتئین می خورید (مانند گوشت با سیب زمینی یا نان)، این امر منجر به فراوری گاز و نفخ می شود. هرچند ممکن است کسانی که سالهاست این ترکیب را می خورند عادت نموده باشند.

دو ترکیب پروتئینی با هم

استفاده از دو منبع پروتئینی مانند گوشت و لوبیا مدت زمان زیادی برای هضم احتیاج دارد و درنتیجه در فرآیند هضم اختلال ایجاد می نماید.

غذا و آب یا آب میوه

نوشیدن آب یا آب میوه همراه با غذا یکی از سمی ترین ترکیبات غذایی را فراوری می نماید. آب اسید های معده را رقیق نموده و اثر بخشی آن ها در تجزیه پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها کاهش می دهد؛ بنابراین 10 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید. رعایت این نکته شما را از پرخوری و رقیق کردن آنزیم های معده نجات می دهد.

میوه با غذا

این ترکیب بسیار مضر است، زیرا میوه که به تنهائی بسیار سریع از دستگاه گوارش عبور می نماید، در صورت مصرف همزمان با غذا در سیستم گوارش مدت ها باقی می ماند و قند موجود در آن آغاز به تخمیر می نماید.

ماست و میوه

ماست حاوی تعداد زیادی باکتری است که بر روی قند موجود در میوه اثر می نماید. این امر منجر به فراوری سموم، سرما و آلرژی می شود.

غلات همراه با شیر و آب پرتقال

شیر حاوی کازئین و آب پرتقال حاوی اسید است که در مصرف همزمان این موادغذائی باهم، آنزیم موجود در غلات نشاسته ای را از بین می رود. برای جلوگیری از این امر، حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غلات، آب میوه میل کنید.

موز و شیر

تعداد بسیار کمی از مردم در زمین وجود دارند که این ترکیب را دوست نداشته باشند. اما این باعث می شود ترکیب غذایی خطرناکی فراوری شود. سعی کنید از این ترکیب خودداری کنید.

لوبیا و پنیر

این ترکیب در غذا های مکزیکی بسیار متداول است که باعث ایجاد نفخ و سایر مسائل مربوط به هضم می شود.

گوجه فرنگی و ماکارونی

گوجه فرنگی دارای اسید هایی است که آنزیم لازم برای هضم نشاسته ماکارونی را تضعیف می نماید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 120

به "عادت های غذائی مرگبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت های غذائی مرگبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید