عدم حضور مسئولان علوم پزشکی ارومیه در جشن روز دانشجو، بی احترامی به دانشجویان است

به گزارش مجله زیتوا، تشکل های دانشجویی علوم پزشکی ارومیه در بیانیه ای اعلام کردند: روز دانشجو تنها روزی است که دانشجویان می توانستند مطالبات خود را با مسئولان در میان بگذارند. عدم حضور آن ها بی احترامی به دانشجویان است.

عدم حضور مسئولان علوم پزشکی ارومیه در جشن روز دانشجو، بی احترامی به دانشجویان است

از تور استانبول دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در اعتراض به عدم حضور و پاسخگویی ریاست دانشگاه در مراسم روز دانشجو بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه به توضیح زیر است:

سلامی به مظلومیت تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که با تمامی بی مهری ها و فشار ها و سختی هایی که در راه تحقق آرمان ها متحمل می شوند دست از ارزش ها نکشیده و تا جان در تن و خون در رگ دارند از آرمانشان کوتاه نخواهند آمد، و امام زمانشان را تنها نخواهند گذاشت ...

ابتدا بر خود واجب میدانیم از محضر تمامی دانشجویان شرکت کننده در مراسم امشب مراتب سپاس و عذرخواهی را به جای بیاوریم که به دلیل ناهماهنگی مسئولین دانشگاهی و لغو حضور ریاست محترم دانشگاه در لحظات پایانی منتهی به شروع مراسم، مورد بی احترامی مسئولین واقع گشتند.

سال های سال است که 16 آذر، روز دانشجو، نماد مبارزه این قشر از پیکره جامعه در مقابل بی عدالتی داخلی و خارجی تلقی می گردد.

دانشجو، که با ابزار علم و اندیشه آینده کشور و مردم خود را خشت به خشت می سازد، چون همین آینده را مورد تهدید بدخواهان ببیند تاب نمی آورد، و همین است که نهاد دانشگاه را نه فقط به سنگر جهاد علمی، که به پایگاهی پویا برای دفاع از حقوق مستضعفین بدل می نماید.

اما با وجود نقش آفرینی موثر دانشجو در مطالبه عدالت و ارائه راه چاره جهت برون رفت از پیچ مسائل، توجه مسئولین به دانشجو اغلب از تبریکاتی مصنوعی برای خالی نبودن عریضه فراتر نمی رود و پس از آن، ما می مانیم و مسئولانی که هیچگاه خیال دانشجو را هم از ذهن نمی گذرانند.

جناب آقای دکتر آقازاده ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و جناب آقای دکتر اسم حسینی نمایندگی محترم نهاد رهبری.

امروز تنها روزی بود که دانشجویان می توانستند مطالبات به حق خود را با شما در میان بگذارند و حداقل کار در مقابل این شور و اشتیاق آرمانی این قشر جوان حضور در محضر آنان و شنیدن سخنانشان بود.

اگر دغدغه دانشجو داشتید باید به مراسم می آمدید؛ و این عدم حضور و بی احترامی در شان این صندلی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نبود.

عالیجنابان جایتان خالی، امشب دانشجویان فهیم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دوشادوش یکدیگر ایستادند و سرود عدالت خواهی خود را سر دادند.

منش و رویه جمهوری اسلامی هرگز بی توجهی به ملت و دانشجو به عنوان قشر نخبه آن نبوده است و اگر برخی مسئولین قصد چنین بدعتی دارند، جنبش های دانشجویی ایستادگی و مقابله با آن را وظیفه خود می داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 362

به "عدم حضور مسئولان علوم پزشکی ارومیه در جشن روز دانشجو، بی احترامی به دانشجویان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم حضور مسئولان علوم پزشکی ارومیه در جشن روز دانشجو، بی احترامی به دانشجویان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید