مهلت راه اندازی سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش تا بهمن

به گزارش مجله زیتوا، وزیر آموزش و پرورش گفت: دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه باید تا بهمن ماه سال جاری، سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش را راه اندازی کند.

مهلت راه اندازی سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش تا بهمن

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با مدیرکل و کارکنان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه که در سالن جلسات این دفتر در ساختمان شهید باهنر برگزار گردید، ضمن تشکر از کوشش های فرهنگیان در این دفتر مخصوصاً در دوران شیوع کرونا و استمرار آموزش دانش آموزان به وسیله بستر مجازی و شبکه آموزش دانش آموزی(شاد)، اظهار کرد: در شرایط قبل از کرونا به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برقراری ارتباط و تعاملات دوسویه ، امید داشتیم و امروز با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا این امید بسیار بیشتر شده است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: تا سال قبل، به فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی تنها به عنوان عاملی برای بهره وری، توسعه عدالت آموزشی، ساماندهی اطلاعات داخل آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف آموزشی توجه می شد. ولی با آغاز کرونا انتظارات از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بالاتر رفت و این حوزه را در مرکز آموزش و پرورش قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را بسیار دقیق و حساس دانست و گفت: بسیاری از اهداف آموزش و پرورش به وسیله اطلاعات آماری و جامعی که از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت می کنیم، تحقق می یابد و ما منتظر پاسخ دقیق از این حوزه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش، هوشمندسازی مدارس را جزو اهداف اصلی حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات دانست و اعلام کرد: در هوشمند سازی مدارس باید کوشش کنیم که کار به صورت ریشه ای انجام گردد و نباید تنها به ارسال چند قلم از ملزومات آموزش الکترونیکی به مدارس اکتفا کنیم.

حاجی میرزایی گفت: ارتباطی که تا قبل از این در فضای حقیقی داشتیم، در زمان کرونا باید در فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم به یاری فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی های روز و هماهنگی های لازم بین این دو آن را با همان کیفیت برقرار کنیم ودر این راستا به شما همکاران این حوزه امید داریم.

وی، برنامه کاربردی شاد را یک برنامه راهبردی مطرح نمود و گفت: شاد امروز یک ظرفیت منحصر به فرد است که در مدت 7 ماه به این نقطه رسیده است. در خصوص دیگر مسائل فناوری نظیر سیستم یکپارچه سازی جامع منابع انسانی، اقتصادی، اداری و دانش آموزی نیز باید بتوانیم با این سرعت کار کنیم و مسأله را به نتیجه برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه عظیم دولتی است، گفت: در این شرایط تنها فناوری اطلاعات می تواند ارتباط منسجمی بین دانش آموزان و معلم برقرار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1124

به "مهلت راه اندازی سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش تا بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت راه اندازی سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش تا بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید