نحوه حضور دانش آموزان در مدارس کم و پرجمعیت اعلام شد، اینترنتِ شاد رایگان است

به گزارش مجله زیتوا، سرپرست وزارت آموزش و پرورش از رایگان بودن اینترنت شاد برای کاربران این شبکه در سال تحصیلی تازه اطلاع داد و سه گام طراحی شده را برای بازگشایی مدارس تشریح کرد.

نحوه حضور دانش آموزان در مدارس کم و پرجمعیت اعلام شد، اینترنتِ شاد رایگان است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا کاظمی با بیان اینکه خوشبختانه با مساعدت هایی که دولت در هیئت دولت و ستاد ملی کرونا داشتند و رئیس جمهور شخصا به این موضوع ورود پیدا کردند، بحث رایگان بودن شاد است گفت: در جلسه ای که با وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت همراه اول داشتیم، سال جاری هم مانند سال گذشته، استفاده معلمان و دانش آموزان و کاربران از شبکه شاد، رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: رویکرد ما این است که آرام و به صورت تدریجی با تامین سلامت دانش آموزان و با کیفیت مدارس را باز کنیم و زمینه حضور دانش آموزان را با همین الگو فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: سه گام را طراحی کردیم که در گام اول برای حضور به سمت مدارس کم جمعیت می رویم که تقریبا برای این ها هیچ منعی وجود ندارد. مدارس زیر 100 نفر و 75 نفر و کلاس های زیر 15 نفر را داریم که تقریبا حدود 100 هزار کلاس درس زیر 15 دانش آموز و 40 هزار مدرسه با جمعیت زیر 75 نفر داریم و تامین سلامت را همکاران ما انجام می دهند و زمینه حضور این ها را بعد از مدتی از آغاز سال تحصیلی مهیا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گام دوم مدارس با جمعیت میانه هستند که برای این ها به سمت رویکرد ترکیبی خواهیم رفت گفت: یعنی بخشی از این ها را به دو گروه تقسیم خواهیم کرد، بخشی به صورت حضوری و بخشی به صورت مجازی که بستگی به، ظرفیت مدرسه دارد که ممکن است در دو یا سه روز با رعایت همه پروتکل ها و استاندارد ها طراحی گردد. آن سه روز دیگر را در فضای مجازی فعالیت خودشان را ادامه خواهند داد.

کاظمی اضافه کرد: گام سوم مدارس پرجمعیت هستند که تقریبا بیشترین مشکل را در این بخش داریم. در این بخش هم با آرامش بیشتری حرکت می کنیم و امیدواریم که بتوانیم حداقل ارتباط را با فضای آموزشی برقرار کنیم. حالا یا یک روز یا دو روز در هفته که بستگی به ظرفیت خود مدرسه دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد تمرکززدایی است که در الگوی بازگشایی سال جاری لحاظ نموده ایم گفت: تقریبا اختیار را به مدرسه و شهرستان واگذار نموده ایم و اعلام خواهیم کرد که مدرسه در چه فرایندی شرایطش را اعلام و منطقه تایید کند و در ستاد کرونا تصمیم گیری گردد. کل کشور را باید متفاوت دید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1516

به "نحوه حضور دانش آموزان در مدارس کم و پرجمعیت اعلام شد، اینترنتِ شاد رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه حضور دانش آموزان در مدارس کم و پرجمعیت اعلام شد، اینترنتِ شاد رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید