نباید دچار خوش خیالی سرانجام پیک پنجم شویم، بازنگری در واکسیناسیون

به گزارش مجله زیتوا، یک اپیدمیولوژیست گفت: نباید دچار خوش خیالی سرانجام پیک پنجم شویم، زیرا همچنان شاهد شیوع کرونا و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر هستیم.

نباید دچار خوش خیالی سرانجام پیک پنجم شویم، بازنگری در واکسیناسیون

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حمید سوری، با بیان اینکه در سراسر کشور با پیک پنجم روبرو هستیم، اضافه کرد: بارقه هایی از امید دیده می گردد، ولی هنوز زود است که اعلام کنیم که از پیک پنجم عبور نموده ایم.

وی ادامه داد: همه چیز بستگی به ما دارد که شامل مردم، مسئولین، سیاست گذاران، تصمیم گیران و…، می گردد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با انتقاد به فرایند کند سیر نزولی پیک پنجم، گفت: انتظار می رفت که زودتر به فرایند کاهشی برسیم.

سوری اضافه کرد: ما یک تفاوتی را در استان های کشور می بینیم و یک اندازه جابجایی طغیان های ناشی از اپیدمی را داریم و به نظر می آید این اپیدمی در حال حرکت است. به طوری که از جنوب آغاز شد و در حال حاضر به سمت غرب کشور می رود. لذا، باید هوشیاری خودمان را در مناطقی که اپیدمی مهار شده است، حفظ کنیم و در جا هایی که اوضاع رو به وخامت است، سعی کنیم التهاب جامعه را به حداقل برسانیم.

وی گفت: متأسفانه به رغم اینکه چند هفته از واکسیناسیون انبوه در کشور می گذرد، باز فراوانی مرگ و میر و بستری را داریم که دلایل متعددی دارد. از جمله اینکه باید بازنگری در برنامه واکسیناسیون را انجام دهیم تا بار طغیان اپیدمی را به حداقل برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1510

به "نباید دچار خوش خیالی سرانجام پیک پنجم شویم، بازنگری در واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید دچار خوش خیالی سرانجام پیک پنجم شویم، بازنگری در واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید